Asennus ja päivitys
Vertex CAD -ohjelmistojen päivitys- ja lataussivustot
- Vertexin asennus- ja huoltopäivityspaketit ovat ladattavissa internet-osoitteesta, joka ilmoitetaan asennus- tai päivitysmahdollisuuksista kertovassa sähköpostiviestissä.
- Sovelluksesta riippuen viesti on lähetetty osoitteesta helpdesk@vertex.fi, bdhelp@vertex.fi.
- Käyttäjätunnusta ja salasanaa ei tarvita, kun käytetään viestissä olevaa linkkiä.
- Viesti lähetetään Vertex Systems Oy:n asiakasrekisteriin merkitylle ylläpidosta vastaavalle henkilölle.
Huoltopäivitys
- Huoltopäivitys on pääversion sisäinen päivitys, eikä sillä voi päivittää pääversiota seuraavaksi pääversioksi.
- Tutustu huoltopäivitysten historiaan.
Pääversion päivitys
- Uusi pääversio julkaistaan kerran vuodessa.
- Pääversion voit päivittää joko päivitystoiminnolla tai tekemällä uuden asennuksen ja kopioimalla asiakaskohtaiset hakemistot ja datat uuden asennuksen päälle.
Yleistä asennuksesta
Jos käyttämällesi koneelle on asennettu ohjelmiston edellisiä versioita, asennusohjelma kysyy miten haluat toimia:
- Valitse asennus, jos haluat asentaa uuden ohjelman.
- Valitse päivitys, jos haluat päivittää ohjelman.
- Mikäli päivitysohjelma ei jostain syystä löydä vanhaa asennusta, ohjelma ei ehdota päivitystä. Päivitä tällöin ohjelma otsikon Päivitys usean versio yli mukaisesti.
Sulje kaikki Vertex CAD -ohjelmat ennen asennusta tai päivitystä.
Asennusvaihtoehdot
Yksittäisasennus
- Yksittäisasennus on asennus, jota käyttää vain yksi käyttäjä.
- Ohjelmaa käytetään vain kyseisellä työasemalla.
- Yksittäisasennus tarvitaan tiedostopalvelinasennuksen rinnalle, jos esim. käytät kannettavaa tietokonetta työmatkoilla etkä siten ole paikallisverkossa kiinni.
Tiedostopalvelinasennus (=Verkkopalvelinasennus)
- Tiedostopalvelinasennus on asennus, jossa kaikki työasemakäyttäjät käyttävät yhteistä ohjelmistoympäristöä verkkopalvelimelta.
- Ohjelman käyttö on tuettu vain paikallisverkossa.
- Luodut dokumentit ovat välittömästi kaikkien suunnittelijoiden käytössä.