3D-ohjain

 



3D Connexion-ohjain

Yleistä

  • Nopeuta työskentelyäsi liikuttamalla mallia 3Dconnexion-ohjaimella.
  • Voit myös asettaa ohjaimen painikkeille ja valikkoon usein käyttämiäsi Vertexin toimintoja.

Huom: Ohjain ei korvaa hiirtä, koska laitteen avulla ei voi osoittaa ja valita. Mutta se täydentää 3D-mallin käsittelyä tekemällä pyörittelystä ja zoomailusta joustavaa, sekä tuomalla usein tarvittavia käskyjä 3D-ohjaimen painikkeisiin.




Asetukset Vertex-ohjelmassa

Käyttäjäasetuksista löydät kaksi kohtaa, jotka vaikuttavat 3D-ohjaimen käyttöön Vertex-tuotteiden kanssa.

Tiedosto-valikko > Käyttäjäasetukset > Piirustukset, mallit > Käyttö-välilehti.


Pyöritys Z-akselin ympäri

Kun asetus on käytössä (oletus Vertex BD -sovelluksessa), ja pyörität mallia hiirellä, Z-akseli pysyy pystyssä.

3D-mallintajassa (Vertex G4) asetus ei ole oletuksena käytössä, jolloin voit pyörittää mallia vapaasti kaikissa suunnissa.

Tätä asetusta ei suositella pidettävän käytössä, kun käytössä on 3D-hiiri.


Säilytä pyörityksen keskipiste liikkeen ajan (3d-hiiri)

Kun asetus ei ole käytössä (oletus), ja pyörität mallia 3d-hiirellä, pyörityksen keskipiste päivittyy liikkeen aikana.

Kun asetus on käytössä, ja pyörität mallia 3d-hiirellä, pyörityksen keskipiste säilyy samana koko pyörityksen ajan.




Käyttöönotto

  1. Hanki 3Dconnexion-ohjain ja kytke se tietokoneeseen.
  2. Asenna ohjain pakkauksen käyttöohjeiden mukaan (http://www.3dconnexion.com/drivers).
  3. Käynnistä Vertex uudelleen 3Dconnexion-ohjaimen asentamisen jälkeen.

Opettele ohjaimen käyttöä

Opettele ohjaimen käyttöä ensin ohjaimen mukana tulleen Trainer-osuuden avulla, jotta osaat ottaa kaikki hyödyt irti ohjaimen mahdollistamista liikkeistä.




Aseta ohjaimen liikkeet

Valitse näppäinten toiminnot